PanuRaatikainen

Avoin kirje Petteri Orpolle

Hyvä puheenjohtaja Petteri Orpo! Näyttää siltä, että sinulla puolueesi kanssa on käsissä ratkaisun avaimet koko Suomen tulevaisuuteen. Pääministeri Sipilä puolueineen ei nähtävästi sitä vastuuta kanna.

Kumppanipuolueenne hallituksessa, perussuomalaiset, on nyt valinnut johtajakseen vihapuheesta tuomitun rasistisen kansankiihottajan. Puolueen jäsenistö kannattaa Halla-ahoa laajana rintamana. Lisäksi puolueen varapuheenjohtajiksi valittiin avoimesti väkivaltaisen äärioikeiston kanssa veljeileviä rasisteja.  Perussuomalaiset on tehnyt ihmisoikeuksien vastaisen linjansa kerta kaikkisen selväksi.

Puheenjohtajaksi valittu Halla-aho on vihaa ja väkivaltaa tihkuvissa kirjoituksissaan mm. fantasioinut tunnettujen naispuolisten "vihervasemmiston" edustajien raiskauksilla. Koska epäilen, tunnetko riittävän hyvin Halla-ahon ajattelua ja tyyliä, olen liittänyt alle joitakin otteita hänen kirjallisesta tuotannostaan (ks. alla).

Kuten lukuisat nimekkäät kokoomusvaikuttajat ja rivijäsenet ovatkin todenneet, hallitusyhteistyö tällaisen puolueen kanssa on demokratiaan ja ihmisoikeuksiin uskovalle puolueelle täysin mahdoton vaihtoehto. Toivon että kuuntelet nyt heitä.

Suomen maine on paljolti yhtä kuin sen hallituksen maine. Ja hallituksen maine on paljolti yhtä kuin sen kehnoimman lenkin maine. Halla-ahon johtama puolue hallituksessa asettaa Suomen maailman silmissä samaan kyseenalaiseen ryhmään totalitaristisen äärioikeiston hallitsemien maiden kuten Unkari kanssa.

Vetoan sinuun, että vedät puolueesi puheenjohtajana tilanteessa ainoan moraalisesti kestävän johtopäätöksen: perussuomalaisten kanssa ei voi enää tehdä hallitusyhteistyötä.

Kokoomuksella on nyt näytön paikka: onko se nykyaikainen, liberaali puolue, jolle ihmisoikeudet ovat tinkimätön arvo? Vai onko se sittenkin vain jonkin eturyhmän opportunistinen asianajaja, jolle kaikki on lopulta kaupan? Toivon vilpittömästi, että ensiksi mainittu vaihtoehto on totuus. Kansakunnan katseet kohdistuvat nyt teihin.

Terveisin

Panu Raatikainen

muutamia näytteitä Halla-ahon kirjallisesta tuotannosta:

”Kollektiivisessa närkästyksessäni huomaan välillä, että minun on vaikea tuntea aitoa sympatiaa näiden rikosten uhreja kohtaan. Tunnen houkutusta ajatella, että naiset saavat sitä, mitä pyytävät. Yritän kuitenkin olla ajattelematta näin. Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov. Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.” (Jussi Halla-Aho 20.12.2006 Scripta),

"Todellinen vikapää ei ole afro, joka toteuttaa itseään juuri niin kauan ja paljon kuin koneisto antaa hänen toteuttaa. Todellinen syyllinen, ja legitiimi vihan kohde, on se utopiassa elävä poliittinen eliitti, jolle neekeri on hoivattava reppana ja kiva halinalle ja joka vähät välittää yhteiskuntarauhasta." (Jussi Halla-Aho 30.9.2005 Scripta)

”Tehtaanpuiston homon kanssa mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän. Olisiko siitä seuraava hekuma niin suuri, että se ylittäisi vankilareissusta seuraavan harmituksen? Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino.” (Jussi Halla-Aho 17.10.2003 Scripta)

"Pelottavaa on vain se, että poliisi ei vallitsevassa mediailmapiirissä voi ampua luotia päähän kiviä nakkelevalle ihmissaastalle. Itse vasemmistohuligaanihan on vain liikaa amerikkalaisia elokuvia nähnyt hyytelötytinä, joka kaatuu puhaltamalla." (Jussi Halla-Aho 19.5.2006 Scripta)

"Minä ainakaan en mene väliin, jos näen jossakin pahoinpitelyn tai raiskauksen. Poliisille toki soitan, mutta on aivan varmaa, etten ryhdy omatoimisesti tapahtumiin puuttumaan. Yksi syy on se, että raiskaajat ja pahoinpitelijät, jotka yleisillä paikoilla suoritettavissa akteissa pääsääntöisesti ovat kolmannen maailman tulokkaita, ovat yleensä aseistettuja ja erittäin halukkaita vahingoittamaan ja tappamaan. En halua kuolla. Toinen ja luultavasti tärkeämpi syy on se, että en vähäisimmässäkään määrin halua riskeerata tilannetta, jossa joutuisin maksamaan jollekin Afrikan sarven ihmissaastalle vahingonkorvauksia "kivusta ja särystä". Tuollaisessa tilanteessa voisin hyvin kuvitella menettäväni kokonaan itsehillinnän ja ottavani hengiltä sekä tuomarin, kipua ja särkyä kärsineen saastan että häntä puolustavan oikeusavustajan." (Jussi Halla-Aho 13.9.2007 Scripta)

"Minua ihmetyttää kokonaisvaltaisesti, miksi muslimeilla on niin suuri halu tuottaa kipua heikoimmassa asemassa oleville, kuten eläimille, lapsille ja naisille. Mielestäni tämä kaava on aika selkeä. Miksi musulmaanit hyppelevät munat pystyssä mölähdellen, kun päitä katkotaan tai jotakuta lyödään raipalla?" (Jussi Halla-Aho 8.2.2007 Scripta)

"Somalit ovat perineet suomalaisessa tajunnassa sen position, joka vuosisatojen ajan kuului romaneille. On vaikea nimetä röyhkeämpää, kiittämättömämpää, vaateliaampaa, aggressiivisempaa ja kaikkinaisesta itsekriittisyydestä vapaampaa vähemmistöä kuin somalit. Kaikista muista, haasteellisistakin, ryhmistä nousee niitä, jotka kehottavat omiaan lopettamaan rasismiruikutuksen ja katsomaan peiliin. Vaan ei somaleista." (Jussi Halla-Aho 10.1.2007 Scripta)

"Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti." (Jussi Halla-Aho 23.3.2006 Scripta)

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat